m.s. Hollandsbrink
GESCHIEDENIS

Type: bulkcarrier
In dienst: 1970
In de vaart als: Hollands Brink
Rederij: Hollandse Vrachtvaart Maatschappij te Amsterdam
In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam
Nieuwe naam: Amstelbrink
Rederij: Nedlloyd Bulk te Rotterdam
Jaar/vlag: 08-1977/Nederland
Nieuwe naam: Mar Pacifico
Rederij: Multimares Compania Naviara S.A., Lima
Jaar/vlag: 15-08-1983/Peru
Nieuwe naam: Vega T
Jaar/vlag: 1993/Malta
Sloopplaats: Chittagong, Bangladesh
Datum: aankomst 24-07-1998

Technische gegevens
Call sign: PESP
Imo nummer: 7005255
Werf/nr.: Nippon Kokan K.K. te Shimizu, Japan/284
Type schip: bulkcarrier
Laadgerei: mast en bomen
Aantal: 3
Te water: 1969
In dienst: 1970
Brt: 16.170
Nrt:10.576
Draagvermogen: 26.783
L.l./l.o.a.: 164,60/175,59 mtr.
Breedte: 22,86 mtr.
Holte: 14,71 mtr.
Diepgang: 12,94 mtr.
Aandrijving: dieselmotor
Aantal: 1
Merk: Ishikawajima-Harima Sulzer
Type: 8 cilinder 2-t.e.w., 8RD76
Boring/slag: 0,76/1,55 mtr.
Vermogen: 12.000 a.p.k. bij 119 omw./minuut
Snelheid: 15,5 kn.
Hulpmotoren: 3
Merk: Sumitomo Sulzer
Type: 5 BAH 29
Vermogen: 350 kW
Hulpketel: Aalborg Vaerf A/S
Type: AQ-3, vertikale waterpijpketel
Max.werkdruk: 7 bar
Produktie: 1500 kg/uur
Uitlaatgassenketel: N.K.K. Tsunumi
Type: waterpijpketel
Max.werkdruk: 7 bar
Productie: 1500 kg/uur
Fotogalerij
Foto's van mijn reis met Hollands Brink.
Kranten knipsel Australiƫ

Pas
op voor
scheepskaping