m.s. Hollandsbrink

GESCHIEDENIS

Type:                 bulkcarrier

In dienst:          1970

In de vaart als: Hollands Brink

Rederij: Hollandse Vrachtvaart Maatschappij te Amsterdam

In juli 1970 over naar Holland Bulk Transport te Amsterdam onder dezelfde naam

Nieuwe naam:  Amstelbrink

Rederij: Nedlloyd Bulk te Rotterdam

Jaar/vlag: 08-1977/Nederland

Nieuwe naam: Mar Pacifico

Rederij: Multimares Compania Naviara S.A.,                       Lima

Jaar/vlag: 15-08-1983/Peru

Nieuwe naam: Vega T

Jaar/vlag: 1993/Malta

Sloopplaats: Chittagong, Bangladesh

Datum: aankomst 24-07-1998


Technische gegevens


Call sign: PESP

Imo nummer: 7005255

Werf/nr.: Nippon Kokan K.K. te Shimizu,                               Japan/284

Type schip: bulkcarrier

Laadgerei: mast en bomen

Aantal: 3

Te water: 1969

In dienst: 1970

Brt: 16.170

Nrt:10.576

Draagvermogen: 26.783

L.l./l.o.a.: 164,60/175,59 mtr.

Breedte: 22,86 mtr.

Holte: 14,71 mtr.

Diepgang: 12,94 mtr.

Aandrijving: dieselmotor

Aantal: 1

Merk: Ishikawajima-Harima Sulzer

Type: 8 cilinder 2-t.e.w., 8RD76

Boring/slag: 0,76/1,55 mtr.

Vermogen: 12.000 a.p.k. bij 119 omw./minuut

Snelheid: 15,5 kn.

Hulpmotoren: 3

Merk: Sumitomo Sulzer

Type: 5 BAH 29

Vermogen: 350 kW

Hulpketel: Aalborg Vaerf A/S

Type: AQ-3, vertikale waterpijpketel

Max.werkdruk: 7 bar

Produktie: 1500 kg/uur

Uitlaatgassenketel: N.K.K. Tsunumi

Type: waterpijpketel

Max.werkdruk: 7 bar

Productie: 1500 kg/uur

 

Fotogalerij

Foto's van mijn reis met Hollands Brink.

Kranten knipsel Australiƫ

Pas 

op  voor 

scheepskaping

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin